Sabtu, Mei 13, 2017

Kisah hoax Imam Mahdi , fase ke 9


Kisah Hoax Imam Mahdi  fase ke 9
DR Adab Mahmud al Hamsy spesialis al hadis dan Ilmu  hadis menulis

لكنْ سواء خالفتهم أم وافقوني؛ فلا يعنيني هذا الكلام في شيء، ولا يلزمني الله ولا رسوله ولا المجتهدون بأن أتابع أحداً منهم، مثلما لا أرى على أحدٍ أن يتابعني في نقد أو فقه أو فكر. ولولا أن تراكمت أمراضي عليّ؛ فقد كنت عازماً على تتبع جميع الأحاديث التي صححها وحسنها الشيخ الألباني رحمه الله تعالى؛ انتصاراً لدين الله تعالى، ولأن الناس قد فتنوا به فتنةً كبيرةً، ولله في ذلك حكمة لا ندريها!

Baik sy beda dg ulama  atau sama dg mrk . Sama sekali sy tdk perduli dg hal itu.   Allah , Rasulullah shallallahu alaihi wasallam   dan para mujtahid jg tdk mengharuskan aku untuk ikut salah satu dr mrk. Sbgmn sy tdk berpendapat kpd seseorang untuk ikut sy baik  dlm keritikam, fikih atau pemikiran.
Seandainya aku tdk terserang penyakit banyak, aku bermaksud untuk mengkaji  seluruh hadis – hadisyg di sahihkan atau di hasankan  oleh syaikh al albani rahimahullah taala dg niat bela agama  Allah taala . Sbb manusia banyak yg trfitnah dgnya dg fitnah yg besar. Allah punya  hikmah dlm hal itu yg aku  tdk mengertinya. 

ومن يدري فلعلّ الله تعالى يعافيني، وأقوم بهذا العمل الضروريّ، فقد بنيت على تحسينات الألباني خاصةً؛ سنن وأخلاق واتّجاهات، هي بعيدة كل البعد عن الصواب في نظري.
Siapa yg tahu barang kali Allah memberikan sehat kpdku , lalu aku bisa melakukan perbuatan yg sangat dibutuhkan ( untuk meluruskan pendapat al albani ) . Sungguh  aku telah memfokuskan  dlm masalah penghasanan al abani scr husus   sunan ahlak dan pandangan . Seluruhnya  sangat jauh dr kebenaran menurut pandanganku .
يصعب القول: إن فكرة المهدي عند أهل السنة من قطعيات الدين ومسلماته، وفي مبحث (الجذور التاريخية لفكرة المهدي) أوضحت أن فكرة المهدي لم توجد في كتاب اشترط صاحبه الصحة حتى نهاية القرن الثالث الهجري، فكيف تكون عقيدة من القطعيات والمسلمات، وقد مضى ثلاثة قرون من عمر الإسلام، وهي غير مقررة في صحاح كتب السنة؟
Intinya pemikiran ttg Mahdi itu tdk ada dlm kitab yg pengarangnya  mensaratkan sahih dlm hadis  - hadis yg di cantumkannya sampai  abad ke tiga hijriyah.
ويعنيني أيضاً أن يخفف مشايخنا الصوفية من المتاجرة باسم المهدي المنتظر، فقد كان في العراق شيخ صوفي أحسبه من الصالحين، كان في كلّ عام من رمضان يقول لنا: في حج هذا العام؛ سنبايع المهديّ على جبل عرفات! أو في موسم الحجّ. فكان الشباب يجمعون له تكاليف الحجّ، فيحجّ ويرجع ويقول لنا: لم يُؤذن له، ماذا نصنع، الأمر كله بيد الله تعالى. فلما طبعت كتابي عن المهدي المنتظر؛ قال لأتباعه: أُمرنا بالسكوت عن ظهور المهدي المنتظر!
Intiny agar guru – guru sufi tdk memperdagangkan nama Mahdi yg di nanti – nantikan. Sungguh ada guru Sufi di Irak , setiap tahun di bulan Ramadhan  berkata kpd kita : Kita akan  baiat Mahdi pd tahun ini di atas gunung Arafat…….. lalu para pemuda mengumpulkan biaya haji , lalu haji  dan pulang , lalu berkata kpd kita : Apa yg kita lakukan , seluruh urusan  di tangan Allah taala…………….
Setelah kitab ku di terbitkan ttg Mahdi yg di nanti nantikan , dia berkata kpd pengikutnya : Kita diperintahkan diam  ttg masalah keluarnya mahdi yg di nantikan ……..
Komentarku ( Mahrus ali ) :
Contoh orang yg cari uang dg nama Mahdi :
Sy kutipkan sedikit dr artikel orang Malaysia  sbb: 
IMAM MAHDI (1) Di mana sebenarnya dia? Kalau anda membaca blog-blog berkaitan Imam Mahdi, maka anda akan menjumpai pelbagai pendapat mengenainya. Kemudian ramai pula yang telah mengaku menjadi Imam Mahdi sebelum ini, termasuk Harun Yahya (nama sebenarnya Adnan Oktar) dari Turki. Kemudian timbul pula Muhamad Nasir dari Yaman yang mengaku sebagai Imam Mahdi. Kemudian timbul pula nama-nama lain seluruh dunia yang mengaku sebagai Imam Mahdi. Tetapi semuanya mendapat bantahan, termasuk dari Syeikh Imran Hossein dari Trinidad & Bilal Willian dari USA terhadap Harun Yahya.
Saya sendiri telah bertemu dengan seorang hamba Allah yang bernama Muhamad. Bila saya menghitung sifat-sifat fizikalnya sebagaimana di dalam hadis Nabi SAW & nas para ulamak, maka bilangan kesamaan itu sangat banyak & tepat. Tetapi saya sendiri tak berani mengatakan dia sebagai Imam Mahdi. Saya hanya berani mengatakan dia sebagai calon Imam Mahdi. Itu pun tidak disukai oleh Muhamad kerana menganggap dirinya tidak layak atau berkemampuan memikul tugas akhir zaman. Bahkan, banyak lagi Muhamad-Muhamad yang lain, yang didakwa oleh rakan, sahabat atau pengikutnya bahawa Muhamad mereka juga mempunyai kesamaan dengan cirri-ciri fizikal sebagaimana disebutkan dalam hadis dan keterangan sahabat. Dan Muhamad mereka juga merendah diri tidak mahu penyematan nama Imam Mahdi padanya. Jika diteliti secara tersirat pada maksud Imam Mahdi itu sendiri, ia tersimpan 1001 rahsia yang disembunyikan oleh Allah dan Rasul-Nya. Demikianlah hebatnya rahsia yang membungkus batang tubuh Imam Mahdi. Dan tujuannya tentulah kerana Allah hendak memelihara agamaNya dan hambaNya yang taat. Ada setengah orang mendakwa kepada saya bahawa mereka mengetahui yang Imam Mahdi itu sudah ada dan bertempat di Sumatera. Saya no komen. Tak berani pula saya nak kata apa-apa.  Setengahnya pula mendakwa kerajaan Imam Mahdi itu sudah pun wujud dan mempunyai cap mohor kerajaan mereka sendiri.
http://syeikh2013.blogspot.co.id/2013/07/imam-mahdi-1-di-mana-sebenarnya-dia.html
Cari ilmu agama dg sistim dialog yg ilmiyah ttg turunnya Nabi Isa  , penuh persaudaraan di dua grup WA sy .
Mau ikut , hub 08813270751.082225929198 ,081384008118,0 857-8715-4455

0812-4194-6733
Artikel Terkait

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pesan yang baik, jangan emosional.Bila ingin mengkeritisi, pakailah dalil yang sahih.Dan identitasnya jelas. Komentar emosional, tidak ditayangkan