Sabtu, Februari 27, 2016

Sang prof pengikut syi`ah kembali ke ahlis sunnah


ALHAMDULILLAH, tokoh intelektuan Malaysia satu ini sadar dan tobat serta mengaku dengan 'jujur' dan terbuka pernah menjadi pemeluk agama Syiah dan kini kembali ke pangkuan agamanya, ISLAM sebagai seorang Muslim. Simak ceritanya yang menarik ini:




Pensyarah Institut Antarabangsa Pemikiran dan Tamadun Islam (ISTAC), Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Dr. Mohamed Ajmal Abdul Razak al-Idrus berkata, selama lima tahun menjadi pengikut Syiah, beliau juga mendapati para pengikut fahaman itu terlalu mengabaikan ibadah.


Atas sebab itu katanya, beliau mengambil keputusan meninggalkan fahaman tersebut dan kembali kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah.


"Saya menjadi pengikut Syiah ketika berusia lingkungan 20-an dan pada masa itu masih belajar di Amerika Syarikat (AS). Saya tertarik dengan Revolusi Iran pada tahun 1979 yang dianggap berjaya mengangkat martabat maruah Islam.


"Namun dalam tempoh saya di dalam Syiah, didapati ada perkara-perkara yang saya tidak boleh terima dan tidak logik, antaranya nikah muta'ah dan konsep imamah. Paling menyedihkan mereka terlalu mengabaikan ibadah khusus kepada Allah SWT," katanya ketika ditemui di pejabatnya baru-baru ini.


"Konsep imam 12 ini juga berlaku penyelewengan besar, sebab itu saya tidak boleh terima pegangan mereka yang mengangkat manusia lain lebih tinggi berbanding para sahabat Rasulullah," katanya lagi.


Dalam temu bual tersebut, Mohamed Ajmal turut mendedahkan tentang kesanggupan Syiah mengeluarkan dana besar untuk menaja mereka yang benar-benar berminat untuk menjadi pengikut fahaman itu.


"Syiah mengamalkan ekstremis dan antara salah satu bukti boleh dilihat daripada perbuatan mereka ketika menyambut hari Asyura iaitu mencederakan diri sendiri, selain bersikap ganas," katanya lagi. *)




inilah hebatnya rekayasa musuh Islam dan kaum Muslim dari domplengan pengikut 2 bersaudara tokoh besar kaum Muslim lalu direkayasa geneteik melahirkan dua aliran kaum Muslim yang saling bertentangan. Tidak saja masalah antara Sunni dan Syiah bahkan sesama Sunni ataupun seama kaum Syiah pun pecah berkeping-keping goolngan yang banyak. Astaghfirullah.


https://ejajufri.wordpress.com/2016/02/23/pemimpin-al-azhar-mui-syiah-adalah-saudara/comment-page-1/#comment-7511


*) http://www.penaminang.com/2013/07/revolusi-iran-membawa-saya-kepada-syiah.html#axzz3ri66zMvX


untuk tokoh Indonesia simak: http://www.headlineislam.com/2015/11/inilah-orang-orang-indonesia-yang.html
Artikel Terkait

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pesan yang baik, jangan emosional.Bila ingin mengkeritisi, pakailah dalil yang sahih.Dan identitasnya jelas. Komentar emosional, tidak ditayangkan