Senin, Juni 22, 2015

Berita Daulah Islamiyyah-Azzam Media

LAPORAN JIHAD MUJAHIDIN DI SELURUH WILAYAH DAULAH ISLAMIYYAH PER 3 RAMADHAN 1436 H.
Berikut ini laporan lengkap aktiviti Jihad Mujahidin dan beragam aktiviti mereka di semua wilayah Daulah Islamiyyah...
WILAYAH RAQQAH
- Junud Khilafah berhasil memukul mundur serangan PKK di pinggir selatan 'Aynul Islam, membunuh 9 Murtaddin PKK dan mengambil sebuah truk pick-up serta pelbagai senjata dan peluru sebagai ghonimah.
WILAYAH DAMASKUS
- Junud Khilafah berjaya menewaskan 5 militan Shohawat dan mencederakan yang lainnya dalam usaha penyerangan terbaru di kawasan Gunung al Afa'i, dekat mantiqoh al Batra, Qolamun Timur.
WILAYAH HALAB
- Junud Khilafah memukul mundur serangan Shohawat dekat desa Umm Hawsh, menewaskan lebih 7 orang militan Riddah dan merosakkan sebuah tank T-72 dan BMP.
WILAYAH AL JANUUB
- Junud Khilafah mensasarkan barak militer dan kenderaan tempur tentera Shofawi di mantiqoh al Hitawiyyin, al Khitaymiyyah, al Ukaydat dan markas besar Rejimen kedua menggunakan penembak tepat, mortar, dan IED. 2 tentera Murtaddin tewas,salah sebuah kenderaan hancur dan kru yang berada di dalamnya turut terbunuh.
WILAYAH HAMAH
- Junud Khilafah mensasarkan sejumlah titik di sepanjang jalan raya antara Salamiyyeh dan al Itsriyya dekat wilayah as Saburah dimana tentera Nushairiy tengah bercokol disana. Serangan menggunakan pengeboman artileri berat, menghentam sasaran dengan tepat, walhamdulillah.
WILAYAH NAINAWA
- Junud Khilafah mensasarkan barak dan markas besar brigade militer Peshmerga dekat wilayah Hasan Syami, Baqufah dan Tall Asquf menggunakan roket katyusha serta roket buatan sendiri.
- Sementara itu pesawat-pesawat tempur koalisi Salibis-Shofawi salah menjatuhkan serangan bom dan menghentam barak militer Peshmerga di Gunung Fadhiliyyah, Walhamdulillah.
WILAYAH BARQAH
- Sniper Daulah Islam di wilayah al Laytsi menembak mati 2 tentera thoghut di Jalan al Khalij dekat jalan raya bandara.
- Mujahidin menghujani posisi tentera thoghut dengan sejumlah roket RPG.
WILAYAH FALLUJAH
- Junud Khilafah menumbuk posisi militer Shofawi dan barak para Murtaddin tersebut di mantiqoh Dhira' Dijlah dan Albu Sawdah di wilayah al Karmah dengan beberapa mortar.
WILAYAH KIRKUK
- Junud Khilafah mengebom Murtaddin Peshmerga di mantiqoh Mullah 'Abdullah, di wilayah ad Dabs menggunakan roket katyusha.
Artikel Terkait

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pesan yang baik, jangan emosional.Bila ingin mengkeritisi, pakailah dalil yang sahih.Dan identitasnya jelas. Komentar emosional, tidak ditayangkan